logo
konto fb rss email
INZERCIA
GOOGLE REKLAMA: Ak sa Vám zdá reklama nevhodná pre náš portál, pošlite nám, prosím, jej link.
INZERCIA

KOMENTÁR: Kresťanstvo do hneda?

Publikované: 11.03.2016 o 11:06Autor: Jozef Sedláčekhodiny Prečítate približne za 2.5 minúty
Mnoho ľudí na ňom nevidí nič zlé. Sú fascinovaní tým, ako je pri nich blízko a ako pekne sa poďakoval Pánu Bohu za percentá vo voľbách. Brnká na národnú strunu a lajky na Facebooku sa sypú. Taký dobrý kresťan!

Máme ich v parlamente. Budú tam sedieť celkom oficiálne a ani nechuť pána prezidenta stretnúť sa s nimi (čím im celkom pomohol urobiť PR) na tom nič nezmení.

A predsa sa nemôžem (a určite nie sám) s tým prejavom národného, kresťanského a sociálneho stotožniť. Nejde mi to.

A nepomohlo mi ani videnie linku na Facebooku, kde jeden z jeho priaznivcov doslova vo chválach velebil Boha za volebné víťazstvo.

Žitá viera pre mňa vyzerá inak. Je viazaná na hlavu Cirkvi. O pápežovi Františkovi som nenašiel na oficiálnych stránkach strany nič. Je milosrdná a láskavá. Mňa mnohé z výrokov a hejtov dosť odradili. Je tichá, nie „hurásystémová“. Nebojí sa prinášať zmenu aj bez ochranky za pätami. Ak je radikálna, tak v tom, ako začína meniť seba, a nie v tom, ako a čo majú robiť iní, ani nehovoriac o tvrdých výrazoch o Rómoch. Chce dobro pre všetkých a hoci pozná pravdu, neznevažuje iných. Nebije sa do pŕs, aká je pravdivá a dokonalá a len s ňou to bude dobré. Lebo človek je slabý a viera je dar... dobrý je len Boh, ktorý nás uschopňuje k dobru milosťou. A čo mi najviac bilo do očí: všetko, čo sa týka viery, je na stránkach týchto našich bratov a sestier v hnedom podávané technokraticky, ako postup, bez kúska srdca a živého vzťahu s Pánom.

Po všetkom, čo som si prešiel pri hľadaní pochopenia úspechu pána M. K. a jeho priateľov, viem povedať iba dve veci:

Pokašlaná situácia, keď ani kresťanskí politici (ktorí mali byť prví) nebojovali (a asi o nich ani nevedeli) za skutočné potreby ľudí, nahrala práve týmto. Kdesi tam, Pánu Bohu za chrbtom, netrápi ľudí ani Gorila ani kadečo iné, trápi ich, ako prežiť a prečo nemajú v obci to či ono. V tejto mizérii života je aj viera prízemná a jednoduchá, zúžená na vzdych k Pánu Bohu, nedeľnú omšu a potiahnutie si z cigarety alebo z pohárika. Prostoduché slová, na akých postavil rétoriku presne pán predseda. Nech život tak nebolí, však...

Môžeme za to všetci. Tí, ktorí nerastieme vo viere, tí, ktorí vieme viac a máme dávať viac cez príklad, modlitbu, sprevádzanie a podanú pomocnú ruku v biede a nerobíme to. Rovnako ako sme napriek možno vyššiemu levelu viery pasívni a do spoločného dobra prispievame akurát tak brblaním na záchode.

Aj preto máme bratov v hnedom v parlamente. Okrem jednoduchých slov o Bohu brnkli na stranu národa a boli tam, kde bolo treba. Ale ako hovorí stanovisko KBS po voľbách: radikálne riešenia a slová sa síce páčia, ale koreň problémov je oveľa hlbšie, ako sa zdá pri počúvaní pána predsedu.

Táto rýchla a zjednodušená cesta však napriek zdaniu dobra nie je dobrá. Možno aj preto, lebo Kristus podľa zjavenia svätého Jána oblieka tých, ktorí prichádzajú z veľkého súženia, do bielych rúch, ktoré boli vypraté v krvi Baránka... cez utrpenie, nie cez multiheslá oprášené Bohom. Všetci chceme poriadok a dobrý štát, menej zlodejiny a právo či prácu pre všetkých. Len máme iný pohľad na to, ako sa to má aj v mene viery robiť.

Hnedá cesta je jednou z nich. Vyzerá ako rýchlo postavená diaľnica a je zrejmé nadšenie davu. Len cesta do bieleho cez červeného je tichá a pomalá, nenápadná a náročná, hrboľatá. Fanklub tam tak skoro nevyrastie. Čas napriek tomu skoro ukáže, na ktorej je Pravda a Život.

...

Snímka: naseslovensko.net 

INZERCIA
GOOGLE REKLAMA: Ak sa Vám zdá reklama nevhodná pre náš portál, pošlite nám, prosím, jej link.
DISKUSIA (24)
PRIDAŤ NÁZOR
Pravidlá diskusie
+
21
|
-
15
11.03.2016 11:33
Tana
Ked sa tak zamyslime o nasich 'veriacich' z KDH ... ti tiez Bozie meno vezmu do ust len vtedy, ked chcu brnkat na strunu. Kotleba je taky isty krestan ako Figel alebo ini 'krestanski' politici. V predvolebnej kampani nebolo Panovo meno spomenuute z ich ust ani JEDEN RAZ! Apropo. Zaujala ma veta :"Žitá viera pre mňa vyzerá inak. Je viazaná na hlavu Cirkvi. O pápežovi Františkovi som nenašiel na oficiálnych stránkach strany nič." Žitá viera je viazaná na Pána Ježiša - lebo kto ma Syna, ma aj Otca, a kto ma Otca, ma Kralovstvo Bozie. Hladajte vsade najprv papeza, a vsetko ostatne vam bude pridane ..... nie takto to tusim vo Sv.Pisme napisane nebolo :-)
REAGOVAŤ
+
10
|
-
15
11.03.2016 17:50
Janka Mojka
Suhlasim. A clanok tohoto autora mi pripada viac populisticky ako vyjadrenia pana K. Volila som ine, ale nemam nic proti nemu, nakolko je viac objektivny ako autor clanku. Uz ma unavuje pocuvat a reagovat, preto len v skratke - ludia, otvorte oci a usi a ak chcete pomoct pri riadeni statu, modlite sa aj za politikov, nech spravodlivo a spravne rozhoduju, nesnazte sa rozhodovat vy.
+
4
|
-
1
14.03.2016 11:18
Andrej V.
"V predvolebnej kampani nebolo Panovo meno spomenuute z ich ust ani JEDEN RAZ!" Neviem nakolko ste sledovali ich kampan, ale itotne bolo meno Panovo spomente viac krat ako na kampani KDH. Prikald: https://www.youtube.com/watch?v=0o50pH6NXsc
+
18
|
-
21
11.03.2016 11:57
maja c
no podla mna je to obrateny krestan ako ziadny z kdh.. a vas clanok je divny, vobec sa mi nepaci. a suhlasim s Tanou... tak sorry ale toto je fail! myslim, ze prave vela obratenych krestanov ho volilo
REAGOVAŤ
+
2
|
-
0
13.03.2016 22:54
Tomas
Cisty obrateny krestan - https://www.youtube.com/watch?v=8eAQp6D0onk, doslova evanjelizuje tych ludi okolo.
+
15
|
-
10
11.03.2016 13:30
Jofo
Hoci som volil kresťanov z OLANO, pravdou je, že ani jedného z nich som nevidel tak pekne poďakovať Pánu Bohu za víťazstvo, ako to urobil v priamom prenose M.K. Ostatní predsedovia a moderátori len čumeli. Reakcia tých, s ktorými som to sledoval: "Ako to pekne povedal, to je fajn človek, druhý raz budeme voliť toho". Takže sa dá povedať aj to, že je síce pekné, keď niekto žije svoju vieru ako kresťan, ale mal by ju tiež vedieť aj takto verejne prejaviť. Myslím, že týmto získal MK veľa kresťanov na svoju stranu, a v predčasných voľbách má nábeh na veľké percentá
REAGOVAŤ
+
9
|
-
0
15.03.2016 10:54
Danka
Som kresťanka a nehanbím sa to povedať aj nahlas.Áno, máte pravdu.Marián Kotleba naozaj pekne poďakoval a svojim vystúpením si získal nejaké uznanie.Ale, mňa to nijako neoslovilo.Mňa nezaujalo to ako pekne poďakoval,ale to,k čomu vedie a nabáda svojich sympatizantov - a to určite nie je láska,porozumenie,súcit s druhými,ale je to nenávisť,odsudzovanie a potupovanie tými,ktorí sú inej farby, iného vyznania.Sloganom "Za Boha, za národ" ma nijako nepresvedčil. Ak bude konať v mene lásky (čo pre mňa znamená že to platí či je to biely,čierny,hnedý,alebo akejkoľvek pleti a národnosti) a nebude hecovať ľudí k nenávisti, možno ma presvedčí.Boh nás učí milovať, "Milovať budeš svojho blížneho, ako seba samého".Nerobí rozdiely.A to je kresťanské.Neverím, že ak si je tohoto vedomý skutočný kresťan,že by dal svoj hlas takémuto človeku.Ak som kresťan,tak o tom svedčím nielen slovom, ale hlavne skutkom.Činy pána Kotlebu ma zatiaľ nepresvedčili.
+
18
|
-
5
11.03.2016 13:58
Evita
Vynikajúco vystihnuté, ďakujem. Stotožňujem sa s týmto príspevkom na sto percent. Vďaka.
REAGOVAŤ
+
3
|
-
0
15.03.2016 12:48
ivana
vyborne tiež sa s tým stotožňujem
+
26
|
-
4
11.03.2016 14:49
V
Toto je podľa Vás čudný článok, tak potom si pozrite toto video. https://www.youtube.com/watch?v=8eAQp6D0onk Ak je toto láska k blížnemu a vyjadrovanie sa slušných ľudí tak potom áno je to čudný článok. Ráno zbijem na ulici cudzinca, ale poobede poďakuje Bohu za to že som Slovák tak som super veriaci. Na tom videu vystupujú ľudia, ktorí sním budu v parlamente.
REAGOVAŤ
+
12
|
-
0
11.03.2016 15:28
Zuzana
Plne suhlasim.
+
14
|
-
1
11.03.2016 16:20
Mirec
Drahi krestania - nedajte sa klamat!Su to len vonkajsie prazne gesta pana MK....Diabol nas chce rozdelit, tym ze nas uvedie do omylu-neskocme mu na navnadu(pravdu poznavajme cez modlidbu srdcom a nie iba povrchne zrakom!
+
0
|
-
0
14.03.2016 11:19
Andrej V.
https://www.youtube.com/watch?v=0o50pH6NXsc
+
5
|
-
0
11.03.2016 19:16
Danka
Prepad KDH a neúspech vo voľbách nie je najšťastnejší. Je odrazom toho ako žijeme. Odmietame Boha, odmietame základné kresťanské hodnoty, a aby sme sa vedeli obhájiť, obviňujeme kohokoľvek, len nie samých seba. Mnohí KDH nevolili z dôvodu, vyjadrenia sa pána Miklošku k umelému oplodneniu a jeho trestu. Ďalší dôvod je migrácia, ku ktorej sa p. Figeľ vyjadril, že treba pomôcť a prijať migrantov. Toto sú dve veľmi zložité veci, ktoré pomohli k pádu KDH. Aspoň po tých rozhovoroch, ktoré som si vypočula, to tak vnímam. Nepoznám pána Kotlebu, neviem nakoľko mu môžem veriť, nakoľko nie, ale s určitosťou môžem povedať, že heslom - za Boha, za národ - ma nijako neoslovil.
REAGOVAŤ
+
1
|
-
1
12.03.2016 20:54
maya
Suhlasim, poznam dvoch vernych volicov KDH, ktori tento rok KDH nevolili. Z jedineho dovodu. Su za prijimanie migrantov.Preto LSNS.
+
15
|
-
1
11.03.2016 19:33
F
Ani tisíc pekných slov by nás nemalo presvedčiť. Poznáte ich po ovocí (Mt 7,16).
REAGOVAŤ
+
21
|
-
0
11.03.2016 20:34
Elena
Veľká vďaka autorovi za odvážne pomenovanie stavu vecí. Keď čítam niektoré komentáre v diskusiách (aj na iných portáloch), premkne ma hrôza z toho, ako reagujú dokonca praktizujúci kresťania, najmä mladí ľudia. Buď ide o neznalosť histórie alebo sa im páči radikálna ponuka jednoduchých riešení na zložité problémy. Prípadne tak ventilujú svoju frustráciu. Nech sú dôvody akékoľvek, výsledok je ten istý. Najdesivejšie je, že sa môžu odvolať na skutočnosť, že p. Kotlebu v predvolebnom boji podporilo aj niekoľko kňazov. Lakmusovým papierikom na posúdenie toho, či to ten ktorý politik myslí so svojím vzťahom k Bohu vážne, je jeho postoj k blížnym (všetkým!) v zmysle slov: ,,Kto nemiluje brata, ktorého vidí, nemôže milovať Boha, ktorého nevidí." (1 Jn 4,20) Človek, ktorý nazýva svojich blížnych, za ktorých Kristus položil svoj život, parazitmi a úchylákmi, k nim neprechováva nielen lásku, ale ani základnú úctu - úctu voči ľuďom, ktorí majú (tak ako my všetci) hodnotu Kristovej obety.
REAGOVAŤ
+
7
|
-
0
12.03.2016 07:38
Viera
Elenka, myslim, ze tento tvoj komentar vystihuje celu podstatu. Krasne si to napisala. Keby si krestania uvedomili iba vyznam 1. Bozieho prikazania nemohli by volit ludi,ktori hlasaju nenavist.
+
2
|
-
2
14.03.2016 11:50
Andrej V.
Článok jednostranne napísaný a milosrdne a láskavo odsúdil cca 200 tisíc ľudí. „Žitá viera pre mňa vyzerá inak. Je viazaná na hlavu Cirkvi. O pápežovi Františkovi som nenašiel na oficiálnych stránkach strany nič.“ Pre porovnanie čitateľom http://kdh.sk/ Prečo stále viac a viac kresťanov oddeľuje Lásku od Pravdy? To že veci pomenujeme pravdivo nevylučuje lásku. Ak dám dieťaťu po zadku neznamená, že ho nemám rád. Ak poviem človeku že je zlodej keď kradne, že je parazit keď zneužíva sociálny systém nie je proti láske. Proti láske je ak ho nechám vo tme a nevedomosti. A práve preto že majú všetci ľudia hodnotu mal by zákon platiť pre všetkých rovnako. Ale na 100% sa stotožňujem s poslednou vetou v článku.
+
3
|
-
9
12.03.2016 00:19
bonelessx
Toto je ale uuuuplne pekny zvast. Excelentny. Len tak pre poriadok som celkom aktivny krestan, volil som Sas ale kecy o barankovi a Kristovi a Ferovi je, by som povedal, celkom zlozite a nemontovatelne do politiky a tunajsich nazorov. Akoze intelektualny text, pokus o PR, proti ludom s radikalnymi nazormi, je len hnacim motorom takyto clanok. Preco? Boh chce mier a porozumenie a lasku. A vobec nie politiku. Tu sme si spravili sami. A vobec sa necudujem. V konecnom dosledku koho to zaujima :) Podstatne je, ze je komplikovany a nezrozumitelny pre 90% populacie. Aj ked to bolo myslene akoze dobre, keby som to mal zobrat z politickeho hladiska, tak uplne zle. Ludia su jednoduchi a pan K im dal to co chceli pocut. Jednoduche zrozumitelne extrahovane informacie sice bez kontextu ale silne na prvy pohlad. Uprimne, je to tak. A toto je dalsi pseudo slnieckarsky text bez podstaty a riesenia, iba trapne komplikovane zhrnutie a vykrik do tmy. :)
REAGOVAŤ
+
1
|
-
2
14.03.2016 11:50
Pavol
"Ak je radikálna, tak v tom, ako začína meniť seba, a nie v tom, ako a čo majú robiť iní, ani nehovoriac o tvrdých výrazoch o Rómoch" Čistá hlúposť. Ako má strana "začať od seba"? Veď nič nerobia. Politika je o tom, že apelujete na druhých, ktorí majú moc, aby menili veci k lepšiemu. A tvrdá kritika na rómov je oprávnená. V strane sú niektorí rasisti a možno aj neonacisti, nepáči sa mi to a dúfam, že vypadnú, ale nič s tým zatiaľ neurobíme. To, že sa strana poďakovala Bohu, si zaslúži uznanie. Doteraz to nijaká strana neurobila. "Nebojí sa prinášať zmenu aj bez ochranky za pätami". Ďalšia hlúposť. Ochranku má každý politik, aj pápež. "Chce dobro pre všetkých a hoci pozná pravdu, neznevažuje iných. Nebije sa do pŕs, aká je pravdivá a dokonalá a len s ňou to bude dobré." Bil sa tu nejaký popredný člen strany alebo Kotleba do pŕs, aká je ich strana úžasná? Znevažovali niekoho? Momentálne sú úplne ticho, nič sa nedeje, nič neorganizujú, na nikoho nenadávajú, nič.
REAGOVAŤ
+
2
|
-
0
15.03.2016 13:23
Honza
Dovolím si s autorem nesouhlasit v jedné věci: Kotlebovi a jeho straně můžeme vyčítat 1000 různých věcí, ale naprosto mi nevadí to, že se na svém webu neodvolávají na papeže. Katolík je povinen ho respektovat jako viditelnou hlavu Církve a řídit se jím ve věcech víry a mravů, ale nemusí sdílet všechny jeho myšlenky a soukromé názory. Osobně nesouhlasím s papežem v tom, jak se máme obohatit z muslimské invaze do Evropy a přijímat všechny s otevřenou náručí, nehltám jeho často mnohoznačné myšlenky a proto se nepovažuji za špatného katolíka. Druhá věc je ta, že papežství musíme vnímat celé ve svém kontextu a pravdou je, že papeži se v minulosti jasně vyhranili proti nacismu a komunismu, čeho by si měla všimnout aspoň ta část ĽSNS, která toho Adolfa a spol. opravdu obdivuje.
REAGOVAŤ
+
1
|
-
1
16.03.2016 11:25
Beáta
S týmto príspevkom Honzy plne súhlasím !!!
+
1
|
-
0
02.04.2016 00:46
Peter
Chýba Vám tu názor kresťana a voliča Kotlebu. Kotlebu som nevolil kvôli jeho hnedej minulosti čo sa týka fakľových pochodov a vykrikovaniu Na stráž, skôr som z toho smutný, že práve takýto človek zastáva tie názory, ktoré by kresťanský politik mal zastávať. Sú to v prvom rade nepodpora vojen. KDH, OLaNO, Sieť, SNS sú strany obhajujúce v určitom podiele kresťanské hodnoty, ale zároveň podporujú NATO a ich vojny. Preto sú pre mňa nevoliteľné. Servilita voči zabíjaniu zo strany USA je hrozná. Kresťan má hriech pomenovávať, títo ho tolerujú, alebo schvaľujú. Lipšic dokonca pomáhal v prevrate na Ukrajine čo viedol ku občianskej vojne s tisíckami obetí. Podpora SR týmto vojnám je istý politický obchod, ale je to nemorálny obchod. Kotleba jasne zastáva kresťanské hodnoty v rámci boja proti rozkladu rodiny a za ochranu života. Tiež je za spravodlivosť pre každého. Nie je správne tolerovať kriminalitu cigánskeho etnika. Incestné vzťahy. Je ostro proti islamu (satanizmu) a invázii moslimov.
REAGOVAŤ
INZERCIA
GOOGLE REKLAMA: Ak sa Vám zdá reklama nevhodná pre náš portál, pošlite nám, prosím, jej link.